In gesprek met

 

Wie ben je? Vertel is wat over jezelf.

Ik ben Tolga Simsek, 32 jaar. Ik woon in Hengelo, heb een vrouw en 2 kinderen en ben eigenaar van Welcom Borne samen met mijn compagnon Robin Oude kamphuis.

Wat doen jullie in het dagelijkse leven voor werk?

Robin en ik zijn de eigenaar van de winkel. Alles van A-Z pakken wij samen op. Wij verdelen de taken samen. Wij helpen elkaar en ontzorgen elkaar in de winkel. We doen allebei waar we goed in zijn. Ik doe de financiële kant en de buitendienst. Robin doet de organisatorische taken en de taken in de winkel.  We hoeven niet naar elkaar om te kijken en hebben allebei onze eigen taken.

Sinds wanneer ben je begonnen als shopmanager bij Welcom bij?

Sinds maart 2018 zijn wij gestart bij Welcom bij. 

Wat hebben jullie daarvoor gedaan?

Robin en ik hebben allebei bij T-Mobile gewerkt. Ik 9 à 10 maanden. Robin een aantal jaar. Beiden als manager, Robin in Hengelo en ik in Hardenberg. Daarvoor heb ik in het bankwezen gezeten. In mijn studietijd had ik een bijbaan bij de Mediamarkt in Enschede, van 2007-2012 op de telefonieafdeling. Ik ben daar begonnen met het verkopen van mobiele telefoontjes, mobiele telefonie en het aanbieden van abonnementen bij de Media Markt. Daarna ben ik er uitgestapt.

Waarom ben je bij de Media Markt weggegaan?

Dat lag aan het bedrijf zelf en ik wilde wat anders doen. Tijdens mijn Hbo-opleiding had ik een vrije minor en heb ik gekozen om wat bij de bank te gaan doen. Vanuit de bank heb ik een hele andere wereld gezien. Dit had voornamelijk te maken met het helpen van klanten en een hele andere dienstverlening. Vanaf 2012-2016 heb ik bij de bank gewerkt. Daarna ben heb ik de overstap gemaakt naar T-Mobile toe. Bij de bank zag je vaak een reorganisatie en er was geen zekerheid en er waren weinig doorgroeimogelijkheden. Mijn huidige compagnon Robin werkte bij KPN-HI. Ik kwam Robin tegen bij de Mediamarkt, die een aantal dagen bij mij op de afdeling moest staan. Bij T-Mobile kwamen we elkaar weer tegen, ik ben daar ingewerkt door Robin. Bij T-Mobile kreeg in een managersfunctie en daarvoor moest ik naar Hardenberg toe. Daar bij T-Mobile in Hardenberg zijn mijn ogen geopend. Bij T-Mobile kon ik veel klanten niet helpen. T-Mobile is heel erg commercieel. Continue abonnementen verkopen, weinig service. Je mist ook de klantbeleving, lekker bakje koffie, klant ontzorgen, dat ze met een lekker gevoel de deur uit kunnen lopen. Ik had altijd al de wens om voor mezelf te beginnen en Robin had dat ook. Ik dacht: er valt veel meer te halen qua servicegerichtheid in de wereld van mobiele telefonie. Ik kan een heel ander concept opzetten en Robin wilde dit ook. Wij zijn rond gaan kijken in de telecomwereld en zijn gaan kijken wat wij anders konden doen. Wij vonden dat klanten alles moesten kunnen regelen onder één dak, zodat ze volledig ontzorgd worden.

Waarom hebben jullie voor Welcom Bij gekozen?

Wij hadden in eerste instantie niet voor Welcom gekozen. Wij kwamen Welcom tegen op internet en daar was een flink startkapitaal voor nodig. Toen dachten we, we wachten daar nog even mee en kijken even verder. We hebben verschillende partijen langs zien komen, zoals Telecombinatie en Retail, maar dat sprak ons minder aan. Phone House sprak ons ook minder aan en daar hadden we geen lekker gevoel bij. Toen zei Tolga tegen Robin: ik ga toch eens bellen naar Welcom bij en vragen of het echt klopt dat je zoveel geld nodig hebt om te beginnen. Want: nee heb je, ja kun je krijgen. Dat was de dag dat ik Joas aan de lijn kreeg. Ik vergeet het eerste gesprek nooit meer. Ik zei tegen Joas: ik wil graag weten wat je voor ons kan betekenen. De manier waarop hij met ons sprak en ons warm heeft gemaakt voor Welcom bij, dat kan denk ik niemand beter dan hij. Het is het gevoel alsof je warm wordt gemaakt om binnen te komen in een familie. Dat was voor ons een keerpunt. Zo kwam we steeds dichter bij Welcom. We hebben meerdere gesprekken gehad met Joas, hij heeft ons het concept laten zien en de uitingen van de winkel. Hij heeft goede afspraken met ons gemaakt en laten zien hoe hij ons kan ondersteunen. Uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat wij hebben gekozen voor Welcom bij. Welcom voelde voor ons het beste. Ook de kleurencombinatie, de naam, de hulp (je komt echt binnen bij een soort familie van ondernemers), alles waar Welcom voor staat, dat heb ik van geen enkele partij op die manier gehoord. En wij staan daar ook voor. Wij zien klanten ook als familie. Dit krijgen wij ook terug van klanten. Welcom bij heeft dit de afgelopen 3 jaar zeker waargemaakt. “Welcom bij voelde het beste voor mij” “Je komt binnen in een familie en probeert elkaar sterker te maken”.

Wat zijn de reacties van klanten?

Elke klant geeft aan dat de winkel er superfris uitziet, de kleurstelling vinden ze er ook heel erg mooi uit zien. Ook krijgen we wel dagelijks complimenten over onze service van klanten. Dit vind ik ook een goed punt van Welcom. Je kunt je eigen ideeën aandienen bij de marketingafdeling, die ook zorgen dat het wordt gemaakt en wat je uiteindelijk kan delen met andere ondernemers, die daar ook hun succes uit kunnen halen. Wij bieden onze klanten een alles in 1 pakket, een totale ontzorging. Als je het vertrouwen van klanten kan winnen (dit kan door hele kleine dingen, zoals een kopje koffie), dan is de stap naar internet & tv veel makkelijker te maken. Je hebt dan een klik met de klant, lekker aan het socializen. De klant komt dan graag terug. Als er wat mis is, regelen we dat dan ook. Wij helpen je wanneer het nodig is, niet alleen de verkoop, maar ook de service daarna. Dan heb je een klant voor het leven. Dit doen wij zowel voor de particuliere klanten als voor de zakelijke klanten.

Wat hoor je van klanten?

  • Zodra je de winkel binnenstapt, krijg je direct een familiegevoel.
  • De winkel ziet er superfris uit, kleurstelling ziet er mooi uit, vernieuwend.
  • Over de service krijgen we ook veel complimenten van klanten. We hebben zelfs een hoek voor privacy van klanten.
  • We bieden een alles in 1 pakket en ontzorgden de klant compleet.
  • Gezellige en leuke winkel: Kop koffie, gegevens overzetten, socializen enzovoort.
  • Fijn dat het zowel particulier als zakelijk is

Wat zijn de voordelen van Welcom bij?

Er zijn eigenlijk heel veel voordelen aan Welcom. Ik vind persoonlijk het familiegevoel het belangrijkste. Ook heb je hele korte lijnen. Het is heel erg flexibel allemaal. Op het moment dat er wat is, gaan wij naar de klant of komen zij hier. En eigenlijk vertaalt alles zich exact wat wij richting de klant doen, ook richting Welcom. Dat is de kracht van Welcom. Er wordt nooit gezegd: wat vraag je toch veel. Ze proberen je altijd te helpen. Er is altijd wel ruimte voor de ondernemer. Je wordt niet aan de kant geschoven, maar er is altijd wel iemand beschikbaar voor jou en waar je je vragen neer kan leggen en dat het wordt opgepakt. Je krijgt echt een familiegevoel en dit vertaalt zich ook weer naar de klant toe.

Robin Oude Kamphuis en Tolga Simsek

Robin Oude Kamphuis en Tolga Simsek

Robin Oude Kamphuis en Tolga Simsek